Sunday, February 6, 2011

~LangkawiAgain~


31 Jan - 5 Feb 2011
tut tut ... ah sudah malam tuh..tetibe ati ase xsedap hati... sorry kawan2 pegi tanpa beritahu korang... mmg xsedar pon tetibe je nk g sane... last minute tiket kat bukit jalil jam 9.30pm terus pergi ke Kuala Perlis. First time nek bus g Kuala Perlis. lantakla ape nak jadi pon jadi la...ati xsenang xhepi sakit ati jer..so pergi jauh dr kL la kan...nset off...so xde sape taw..kecuali miza yg mhantar ku malam tuh...thanks dear....
Dalam perjalanan ke Kuala Perlis...sangat sejuk...aku tgk sume org bawak selimut bantal..aku hanya bawak sehelai sweater nipis..uh sejuk giler..beku aku kat dlm bus tu.... dah la bawak bju 2 helai jer....aduuiii. kui 5am smpai alor star,..turunkan penumpang...pastuh kangar...last skali baru sampai gak Kuala Perlis...jam 6.30am. Akhirnyer smpai gak... First time g sorang2 nih..mane aku nk pegi.. tanye orang jeti kat mane...naseb bek jumpa...kalu x sesat aku kat Kuala Perlis. sampai jeti amai giler org2...aku dpt tiket kui 8 am..jam 6 am da lepas..kne la tunggu kui 8am... da tiba masa aku terus nek feri...sejam perjalanan aku sampai gak kat Kuah. fuh lega lak...badan aku da penat giler... cmner nak buat nih da smpai Langkawi... aku sorang2... nk kol ke x...kol xberangkat plak...jalan2 sorang la nmpaknyer....hmmm


Tibanya aku kat Dataran Helang... uh xhepi la plak...tapi... last2 naseb bek la ada jugak org ingt aku..:) lama gak menunggu... aku ingt nak balik ptg tu jugak...yela kan plan nk g Terengganu..xpasal2 melencong ke Langkawi....
sampainye kat NG satu restaurant nih...tguu kat situ la...sb xtaw nak stay kat mane...aduii aku ni cari pasal betui la... naseb bek la ade abg tuh ngn bini de.. xpasal2 aku makan duk free jer kt Bella Vista Apartment...
xjadi plan aku nk balik kg aku terus stay smpai 5 hari kat situ...best gak vacation tanpa plan ni..lenkali nk wat mcm tu gak laa...:) sewa moto jalan2...pusing satu langkawi...best sgt2...
semua tempat aku da pergi...:) sangat seronok....
kalu da penat sangt aku tidoo je kat bilik...bilik utk aku sorang..lg la best...haha xsia2 aku jalan2 sampai ke sana... 
shopping chocolate lg..:) 
Jalan2 pantai...
makan free...
wah best la....


Restaurant NG . kat Bella Vista


nek moto g mahsuri n pantai cenang


Pantai Cenang





duk kat sini lagi..Bella Vista Hotel

kat Bird Paradise.
nama burung nih Tina. cute giler..





Pantai Pasir Hitam

Teluk Dabai





alamak makan xabes...sudah kenyanglerrr...

smpai la ke hari jumaat... pg cri tiket balik kL...sume habes,..ah sudah..cmner nk balik nih..tiket ade balik sume hari ahad....
abeslaa....
Last2 malam sabtu nek bus turun kat ipoh..pastu nek keretapi ETS trus KL..naseb bek ade dak aku knal sorang nih yg duk iPoh...tolong belikan aku tiket train balik ipoh ke kL...
ptg sabtu bertolak g jeti...


nak balik da :(

 
nek feri kui 6.30pm
sampai K.Perlis kui 8.15pm..
nek bus kui 9.15pm
sampai iPoh kui 3am
nek train kui 5.30am
sampai KL sentral kui 7.45am

fuh badan penat giler...sangt2 penat...

pastu nek monerail dr KL central smpai Bukit Nenas 
nek Putra dr Dang wangi ke Kg. baru..
fuh jalan kaki dgn banyak barang...
penat sgt2...

balik2 tido...:) perjalanan yg amat panjang tapi menyoronokan...





No comments:

Post a Comment